Disfuncția erectilă este afectiunea medicala care duce la imposibilitatea realizării actului sexual complet și satisfăcător, de către un bărbat cu un alt partener (femeie sau alt bărbat) sau prin masturbare, datorită imposibilității obținerii unei erecții peniene (anerecție) sau menținerii unei erecții peniene suficiente (hipoerecție sau erecție instabilă).
Pe intelesul tuturor, disfunctia erectila este incapacitatea de a atinge sau de a mentine o erectie suficient timp pentru a finaliza actul sexual.
Disfuncţia erectilă poate apărea la bărbaţii de orice vârstă, deşi această tulburare apare mai frecvent la bărbaţii cu vârsta peste 40 de ani.

Cauzele care duc la aparitia disfunctiei sexuale erectile:

Acestea pot fi atat de natura fizica cat si de natura psihologica.
Cauzele fizice ale problemelor de erecție sunt legate de vasele de sânge, nervi, hormoni și includ afecțiuni pe termen lung (cronice) sau scurt (acute):

• complicații ale prostatei sau intervenții chirurgicale care interferă cu impulsul nervos sau cu fluxul de sânge din penis
  • vârsta, la pacienții de 50 ani sau mai în vârstă
  • probleme vasculare care pot împiedică circulația sângelui sau să rămână suficient timp pentru a menține erecția.
  • probleme neurologice care blochează semnalele de excitație să ajungă de la creier și măduva spinării până la penis; tulburări nervoase (boala Parkinson, boala Alzheimer, scleroză multiplă sau accident vascular cerebral); afecțiunile nervilor din diabet, complicații chirurgicale, leziuni ale măduvei spinării
  • probleme ale structurii penisului sau ale țesuturilor înconjurătoare
  • factori hormonali (nivele scăzute de testosteron)
  • efectele secundare ale medicamentelor (pentru hipertensiune arterială sau depresie)
  • tutunul, alcoolul, drogurile
  • activitățile fizice care restrictionează fluxul de sange în penis (mersul cu regularitate pe bicicletă pe distanțe mari).

Cauzele psihologice ale problemelor de erecție includ:

• depresia, anxietatea, stresul, probleme cu relațiile actuale sau trecute.
  • problemele de cuplu

Multe dintre aceste cauze pot fi eliminate si efectul disfunctiei erectile poate fi inlaturat pentru totdeauna, in unele cazuri (detalii aici).

La Clinica On beneficiati de tratament specializat si de experienta medicilor nostri in aceste probleme delicate.